maanantai 25. lokakuuta 2010

NARUNJATKONA!


Just joo! Alkaapi pikkuhiljaa meikäplikallekkin selviämään mitä tarkoittaa se koiranäyttelyhomma. Mummu sai tänään Mörköperältä pikkasen ohjeita siitä, kuinka sitä hommaa harjoitellaan. HUH HUH! Sano Vaari. LÄÄH! LÄÄH! sanoin minä.
Pistivät sitten semmosen ranneketjun mun kaulaani. Sen ranneketjun päässä oli metrin verran remmiä ja remmin toisessa päässä Vaari. Niin me sitten mentiin harjotteleen vaihtoautohalliin. Oli ihan uus paikka mulle. Niin maan tolkuttomasti uusia hajuja.
Naru vaan oli lyhyt ja turhan piukalla. Vaari höpötti vieressä, että nyt Mimmi kävelee ylväästi pää pystyssä, eikä saa yhtään riuhtoa! En oikein malttanu. Vaari olikin sitä mieltä, että liikkumiseni muistutti enemmän, olikohan se hifi- , vai vihikoiran menoa. Sellainen ei kuullemma näyttelyssä passaa. Ei saa nuolla lattiaakaan haistelujen välissä!
Pitäs kuullemma Vaarin mielestä osata askeltaa niinku se telkkarissa esiintyvä homo, se Jorma Uotinen. Pää pystyssä ja selkä suorana. Kas kun ei vielä ylisuuria silmälaseja mun nenälleni. Ja erokirje Koiramäen kappeliseurakuntaan.
Ei vetele sanon minä.
Sanos Vaarikin mieluummin, että ole ryhdikäs, kuin Mannerheim.
Koitin esittää Vaarille vähän muutoksia tähän näyttelykostyymiin. Ei kuulemma onnistu. Näyttelyssä ei voi kuullemma olla valjaissa kahdeksan metrin narun päässä. Eikä vapaana. Aika niuhoo sakkia sanon minä! Ei siellä kuullemma saa esittää mitään temppujakaan. Turhaan oon Helmi-siskon kanssa harjotellu sohvatemmpua. Minä seison olkkarin sohvan selkänojalla ja teen sieltä hypyn Helmin niskaan. Annan sille kuitenkin aina etumatkaa. Puolitoista metriä. On siskoplikka vähän hidas jaloistaan.
Vaari joutui jo siirtämään meidän koppiakin kauemmas aidasta ja lintulaudasta, kun huomasi mun mahtavat sirkustemppuilijan lahjat.
Mennään kuullemma huomennakin sinne vaihtoautohalliin. Katotaan sitte. Jos ei tunnu mukavalle, niin järjestän sinne aivan uusia hajuja!
Mikähän on muuten semmonen ruskea nauha, joita näyttelyissä jaetaan. Vaari sano, että semmonen tulee ainakin, jos ei muuta saada. No ei se mitää. Onhan se ruskea aika lämmin väri ja sopii turkinkin väriin!
Rakkain terveisin Teidän kaikkien kamujen MIMMI!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti