tiistai 22. joulukuuta 2009

JOULUKIIREITÄ

Heippa vaan Mette-mamma ja siskot+veljet. Ja ihan kaikki FANIT tottakai.
Pikkasen pukkaa kiireitä. Kai se kuuluu siihen jouluun, josta Mummu ja Vaari puhuvat.
Mulla alkaa kiireet aamulla ennen Vaaria. 2-3:n välillä ensin vikisen vienolla äänelläni Vaarin sängyn vieressä. Ei herää, tai ei ole heräävinään! Sitten rupean laulamaan vähän kovemmalla äänellä. Se toimii! Jostain ylhäältä ja pimeästä tulee käsi, joka nostaa minut Mummun ja Vaarin väliin. Hetki hillitöntä pussailua ja sen jälkeen muka nukutaan. Silloin tulee mieleeni tarkastaa Vaarin korva. Nuolen sen sisältä ja päältä puhtaaksi. Varmaan tykkää siitä, koska salamannopeasti kääntää päänsä poispäin. No hyvä! Tulipa toinen korva esille. Ei muuta kuin sama homma. Sitten me aletaan jutteleen. Tai oikeastaan Vaari juttelee ja minä kuuntelen! Taas muka nukutaan. Vaari molemmat korvat piilossa. Onneksi päälaki näkyy. Siihen on hyvä harjoitella kirpustamista. Puoli päätä ehdin kirpustamaan, kun häviää koko Vaari peiton alle. Kiva juttu! Sitten me päästään leikkimään piilosta. Tosi vähän aikaa tosin. Taas tulee käsi pimeästä ja nostaa minut Mummun viereen. Ihanan rauhalliseen ja lämpöiseen paikkaan. Saan olla aivan rauhassa. Ei tarvitse koko ajan "viihdyttää" ja touhuta.
Eilen Mummu tilasi minulle ensimmäisen rokotuksen uuden vuoden aatonaatoksi. Sitä ennen pitää syödä AXILUR-kuuri. Antoivat eilen ensimmäisen kerran. Tai oikeastaan kaksi kertaa. Minä Vaarin syliin. Aukaisee suutani ja Mummu koittaa panna sinne jotain. En tiedä mitä! Vaikuttaa epänormaalilta tavalta syödä. Aloitin hillittömän rimpuilun, jonka voitin 2-0. Mummu murskaa lääkkeen ja tarjoaa sitä minulle kämmeneltään. Hyvin meni alas. Kun osasivat fiksusti tarjota!!!

Tänään kävi semmonen vähän arvovaltasempi ja aivan iiihaaaanalle tuoksuva delegaatio syömässä. Kolkanlahden Erämiesten hirviporukka. Koittavat varmaan pestata mua hommiin! Toivat jo vähän ennakkomaksuakin. Kassillisen hirven ydinluita!!! Mummuhan niitä mulle keitteli. Ja kyllä maistuu!!!!! VUH VUH VUH ja NAMSKIS !!!!!!
Ei luvattu vielä mitään, kun tää sohvaperunana olokin on aivan ihanaa. Mutta kyllä niillä pojilla ja tytöillä olis kyllä aika hyvät palkat tarjolla !!!

Villapaita ei oikein tahdo toimia tuolla lumihangessa. Mummu osti minulle uuden takin. Oikein laatumerkki, HURTTA ! Tosi hyvä takki.
Siitä pomppulinnasta lupasin kuvia. Ne tulee tossa jatkona muiden uusien juttujeni kanssa. Siellä pomppulinnassa on nykyään myös pallomeri ! Ja arvatkaa mitä. Ulkona mulla on ikioma ravirata ! Ihan totta. Kattokaa vaikka kuvia.

Sori vaan sukulaiset ja ystävät. Joulukortit jäivät tänä vuonna lähettämättä! Olette kaikki kuitenkin mielessäni ja muistoissani, joten HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA JA YDINLUURIKASTA UUTTA VUOTTA !

Toivottaa Teidän HELMI ja MUMMU ja VAARI

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti