perjantai 15. tammikuuta 2010

ULKOILMALIIKUNTAA

Heissan vaan kaikki mammat, mummot, siskot ja veljet! Täällä sitä taas istutaan Vaarin koneella ja lähetellään viestiä ympäri maailmaa. On tää kätevää.
Paukkupakkasista kun selvittiin, niin ollaan päästy vähän iltaisin lenkkeilemään lähimaastoon. Aika mukavia reissuja. Rusakoita on niin paljon, ettei niitten jälkiä ja kaivantoja voi olla haistamatta. Niissä sitä riittää tutkimista ja nuuhkimista. Jos velipoika Väinöä jännittää, niin tätä ei saa lukea Väinölle.
Olen nimittäin päässyt haistelemaan tuoreita Ilveksen jälkiä!!! Melkein meidän takapihalla on käynyt kolme Ilvestä. Niitä on emo ja kaksi pentua. Ovat koko tämän viikon kiertäneet täällä Kolkanlahdessa kaikkien talojen pihoissa. Jopa aivan päiväsaikaan. Etsivät varmaankin pulleita kotikissoja päivällispöytäänsä. Ihme etteivät saa jäniksiä ruuaakseen, koska niihin sentään törmää joka paikassa. Mummu vähän pelkää minun puolestani, mutta Vaari sanoi että me kyllä pärjätään kolmelle isolle kissalle! Kolkanlahden punanuttumiehet hakevat Ilveksen kaatolupaa. Vaarin mielestä ne vois kyllä kulkea ihan vapaasti. Vaarihan on ollut koko ikänsä Ilveksen miäs. Nääs. Ei Tapparan miäs.
Ihmiskavereita mulla on jo kymmeniä, mutta koirakavereita ei olla vielä paljon nähty.
Tossa yhtenä iltana käytiin Mummun ja Vaarin kanssa varta vasten keskustassa kävelemässä. Ei koiran koiraa missään. Olivat varmaan kuulleet huhua, että Hurja-Helmi Kolkanlahdesta on tulossa käymään keskustassa!!!
Eilen koitin tutustua kahteen Buldoggiin tuossa kahvilan etupihalla. Aika rohkeita kavereita. Eivät pelänneet mua yhtään!! Mutta olihan niitä tosin kaksi. Yhteensä varmaan sata kiloa. Läskikasoja!!! Ja kauheita kuolakuonoja. YÄK!!!
Meikäplikka se on timmissä kunnossa. Painoa tällä hetkellä 4,1 kg. Kaikki tiukkaa lihasta.
Vielä olen pysynyt siellä kahvilan nahkasohvalla, enkä ole hypännyt sieltä alas lattialle. Vaari sanoikin, että jos Helmi hyppää sohvalta alas, niin siitä tulee samantien "vinttikoira". Täytyy koittaa malttaa mielensä. Pakko on kyllä joskus vähän haukkua, jos joku satunnainen turisti ei huomaa minua. Menee ensin ostamaan kahvit ja sitten vasta tulee moikkaamaan. Vakijengi tekee asian juuri toisin päin.
Kyllä mä jo aika paljon viihdyn tuolla vintilläkin. Onhan siellä sentään omat lelut ja nukkumapaikat. Ja kyllähän Mummukin kuulee alakertaan, koska olen hereillä. Sen verran kova ääni lähtee painikilpailusta puukenkien ja "roksien" kanssa!!!
Vaari on ollu kohta kaksi viikkoa tupakkalakossa. Syö jotain pillereitä aamuin illoin. On kai jotain rauhoittavia, kun sano Mummulle yhtenä päivänä, että Helmille vois joskus antaa tämmösen pillerin kanssa. Koko levyn kerrallaan!! Oon varmaan ollu välillä vähän rauhaton. Kai ne on noi pentuhampaat, joita täytyy testata jatkuvasti joka paikkaan. Yleensä Vaarin käsiin!! Sitten se komentaa minua ja minä tyttö suutun !!! Siitä on leikki kaukana, kun Hurja-Helmi puhuu!! Vähän Vaaria jo varmaan jännittää mun metsästysgeenini. Kuulu sanovan yhtenä päivänä Mummulle, että taytyskö sittenkin käydä se metsästyskortti suorittamassa. Aseenkantolupaa se ei kuulemma tarvitse. Minä kuulemma pelotan ja raatelen hengiltä kaikki alle 300 kiloiset !!!
Huomenna onkin oikein juhlapäivä. Päästään Vaarin kanssa päivävalossa tutkimaan kaikkia jännittäviä jälkiä tuonne mettätielle ja kelkkauralle.
Katsotaanpa huomenissa, jos saataisiin vaikka muutama uusi foto aikaiseksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille !!!
Paiskataan tassua ja muristaan, kun tavataan!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti